Ålesund Hurricanes IBK ble stiftet 1. mars 2018.

Gjennom de første årene hadde klubben fokus på å få senior aktiviteten stabil. I 2020 gikk fokuset over på barneaktivteten/bredden. Med en velykket WinterCamp i 2020 lå forholdene til rette.

Klubben er stolt eier av egen utebane ved Fagerlia.

Hovedmål

Alle som har lyst til å spille innebandy skal i Ålesund Innebandyklubb finne en trygg og givende arena tuftet på idrettsglede til å gjøre nettopp dette.

§1 Formål

Idrettslagets formål er å drive idrett organisert i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF).

Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet.

Dagens situasjon

Ålesund Hurricanes har i dag over 100 medlemmer fordelt på 5 ulike grupper. Med barnelag, seniorlag og EL-Innebandy

WinterCamp 2020

Tomas Trogstad

Hovedsponsor

Ørskog Sparebank

Ørskog Sparebank er ein sjølvstendig og solid sparebank med ein forretningskapital på ca. 2,6mrd og 19 tilsette. Banken er lokalisert i Sjøholt sentrum i Ørskog Kommune.

Vi er organisert som ei sjølveigande stifting, det vil seie at ingen eig den formue som Ørskog Sparebank representerer. Eigenkapitalen er bygd opp gjennom over 164 år med overskot, og det er bygdefolket og kundane i fellesskap som har eigedomsrett til banken. Det er også denne grupperinga som har styring med banken.

Ørskog Sparebank har blandt annet stilt med midler til klubben for å dekke drakter og utgifter da vi arrangerte vår første camp "Wintercampen 2020".

Pure Play

Utstyrsleverandør

Pureplay er sikre på klubben og bedrifter får den beste kunnskapen og veiledningen på klubbkvelder og handledager. Vi er opptatt av miljø og ønsker å ha en miljøvennlig profil og vi vil ha fokus på gjenbruk og tilbyr klubbene returordning av drakter, dresser sko, køller osv.

Salming Norge

Utstyrsleverandør

Salming Norge AS er ett engros frima som rører varemerket Salming. Salming har kategoriene: innebandy, håndball, squash, running, underwear og body care.

Jobbpartner Ålesund

Draktsponsor

Vi er butikk med fokus på arbeidsklær og verneutstyr til alle bransjer.

Vi holder til i Daaeskogen Næringspark på Moa i Ålesund. Her har vi en butikk over to etasjer på 500m2 hvor hele andre etsje er satt av til arbeidstøy og noe verneutstyr fra en rekke ledende produsenter som Helly Hansen Workwear, Snickers, Bulldog Workwear, Wenaas, FristadsKansas, Kentaur m.fl.

Vi forsøker til en hver tid og ha de mest aktuelle kolleksjonene på lager for rask levering.

Og du, vi profilerer alle typer klær etter ditt ønske.

Vi tilbyr transfertrykk med kjapp levering og brodering.

Samarbeidspartnere

Ålesund Hurricanes er medlem av Norges Bandyforbund, med tilhørighet til Midt Norge Bandyregion